Alla inlägg under oktober 2008

Av Anna - 31 oktober 2008 10:38

Äntligen har man fått sova!!!

Alexandra har sovit med mamma hela natten och sovitförstår ni!

Kalle gick in till Alexandras säng för att sova då hon alltid sparkar honom.

Mikaela har oxå sovit men det brukar hon ju!


Det blev en trevlig födelsedag för kalle med mycket smått och gott!

Två supergoda tårtor från "nyan" gick då åt som smör i solsken!!!


Alexandra har då nu ingen örväk iallafall och är mycket gladare.Skönt

Mikaela är fortfarande lite förkyld men febern på båda har försvunnit tack och lov!

Jag och alexandra har precis ätit frukost och durschat. Kalle kommer snart från jobbet då de bara jobbar halvdag idag för att det är röd dag imorgon. Skönt att få en tidig fredag för honom tycker jag!!!

Undrar vad vi ska hitta på i helgen? Anki ville vi skulle komma på Rickard & Carolines Haloween party i mora vilket förmodligen skulle bli mycket roligt!!!! Inte minst för vårat eget lilla tvååriga troll.

Men vi får se hur det blir med det.


Nu ska jag ta och leta fram kläder till oss så vi kan hoppa ur morgonrockarna.

Hoppas att alla får en trevlig dag!

Kramiz/anna

Av Anna - 29 oktober 2008 19:15

Ja då var det kväll igen.....


På eftermiddan när jag skulle laga mat upptäckte jag att mikaela kändes varm..... Tog tempen.... 39.4 ja då har man två sjuklingar då!

Alexandra har inte sovit just nåt idag men ikväll när vi duschat sa hon

-sova mamma...

Hon var trött nu vilket är förståeligt! Hoppas att hon får sova inatt nu så att hon kan sova igen....

Synd om henne när hon är dålig och man inte kan göra något. Maktlös känner jag mig!

Och inte nog med öronen så såg kalle att hon börjar få en tand längst in på tandraden. Inte undra på att hon är kinkig. Hon har alltid haft väldigt ont och mått dåligt när tänderna ploppat fram. 


Jag känner mig som en levande död ungefär....

Hoppas på bättre sömn inatt...

Sen är det en stor dag imorgon så det kommer säkert mycket kaffefrämmande imorgon. Hoppas att barnen är glada bara så det blir lyckat.


Nä nu ska jag ta och hänga 5 maskinen med tvätt för idag sedan blir det soffläge för min del....Somnar säkert där ikväll!

Ha en fortsatt trevlig kväll alla bloggare/kramiz anna


Ps Grattis på 30 års dagen broder henrik, Hoppas att du kan läsa detta fast att du är i Thailand din lyckos....

Av Anna - 29 oktober 2008 12:19

Ja då ska jag tala om att ett barn som har öroninflamation skriker på nätterna så att tapeterna nästan ramlar ner!!!!

Så har min natt sett ut.

Alexandra har haft så ont inatt så vi har varit vaken sedan 23:40!!!! Har precis lagt henne nu och jag tror att hon somnat.

Hoppas att hon får sova ett tag nu!!!

Jag säger bara det tack gode gud att vi har två våningshus... Mikaela har sovit gott och kalle fick nog några timmars sömn hoppas jag eftersom han skulle på jobbet!!!!


Ja mikaela sover oxå nu efter en tallrik gröt med blåbärskompott!!! Det är väldigt tyst och det är skönt att vila öronen!


Men det är då man kommer på att man ska göra allt som tex: tvätta, Starta diskmaskin plocka undan alla leksaker som finns precis överralt i huset. Fast man egentligen bara skulle lägga sig på soffan och räkna får!!!!!


Hoppas att ni andra har sovit gott inatt och att ni är utvilad!!!!


Kramis /anna

Ps: Öroninflamation är inte smittsamt och alexandra är ett öronbarn, när hon blir förkyld och snuvig sätter det sig i öronen för att hennes örongångar är för trånga.... Därför hoppas jag att vi snart får ett brev från öron näsa hals i östersund!!!!

Av Anna - 28 oktober 2008 18:00

Ja då var det kväll...

Hemma igen från sveg!!! Pencilin i 10 dagar och en remiss till öron,näsa hals i Östersund....

Alexandra var så trött så hon somnade ett flertal gånger hos doktorn!!! phu lillstumpan är sjuk.....

Ja hoppas att detta hjälper!

Nu ska jag se hur det går i tv rummet kalle leker med en sjuk dotter... Som tur e har mikaela klarat sig hittils..

Kramiz på er/ anna

Av Anna - 28 oktober 2008 09:38

Ja då var karusellen igång...

Alexandra har feber och klagar åt öronen!!!!! Det blev läkartid vid 13:30 idag... Får se hur det går...

Snön vräker ner och jag har tur... Brittas pojkar har skollov så dem vill byta till vinterdäck åt mig......TACK!


Ja då får man väl ta och plocka fram dem och packa in barnen för att åka ner...

Kramiz anna

Av Anna - 27 oktober 2008 19:48

Måndag!

Ja då var det måndag igen....

Jag har haft svärmor och kalles mormor här idag som varit barnvakt åt barnen medans jag travade in veden...Phu inte roligt men nu är det gjort!!!!

Sen har jag hunnit bädda rent i alla tre sängar, tvättat ett par maskiner, dammsugit här nere, vikt en massa kläder och diskat två maskiner. Jag hade tur med maten idag.... Svärmor fixade den medans jag höll på med ved. Hon är så snäll!!!


Vi har hämtat oss efter helgen och Alexandra sov i 13,5h!!!!!  Sedan 3,5H under dagen så hon är inte pigg. Fick lägga henne vid 18:30 idag oxå med en alvedon då tempen visade feber..... Hoppas att det inte är öronen igen!!!!


Tack sofia det var värkligen på tiden!!! Hoppas att allt är bra och att Nora och Vincent piggar på sig. Denna helg får vi göra om, både kalle och jag tyckte det var roligt! Hoppas att bibis kommer snart som Alexandra skulle sagt!!Hi hi


Ja då är det väl bara att lägga sig isoffan och invänta besök från Mora. Broder och Anki med barn skulle kika förbi när de kommer.


Ha en fortsatt bra kväll//Kramiz anna

Av Anna - 26 oktober 2008 18:53

Hej hopp!!!

Ja då var vi hemma igen....

Vi for ner till broder igen igår på dan. Vi fixade i ordning tacos och åt det till middag.

Sen hade kalle och broder en ide om att Kladdkaka och grädde vore gott till kvällen och lite senare ost med kex! Det resulterade i att vi tre"käringar" åkte till ica maxi för att handla. Jag som alltid köper något till barnen i affären jag går in i fick oxå denna gång med mig en spelande giraff som man stoppade in bollar i munnen på....Alexandra och Vincent roade sig gott under kvällen med den.

Alexandra var lite svårsomnad igår men jag är nästan säker på att det var majsen till tacon hon reagerade på... Men men hon somnade vid 23... Vi andra satt och pladdrade till närmare 03.

 Det var super gott och trevligt så ett STORT tack till Sofia,Anki,Patrik för denna helg.


Idag innan vi åkte hem var vi på Willys och handlade, alexandra passade då på att vara kinkig så pappa och hon gick på leksaksaffären och handlade några leksaker, medans jag fick koncentrera mig på matinköpet.


Nu är vi hemma och uppackade och alexandra var så tött efter helgen att hon somnade vid 18:30! ovanligt


Jag ska nu ta och fixa lite mys. Kalle börjar jobba igen imorgon,tråkigt.....

Jag och barnen får roa oss ändå!


Kram och godnatt på er alla

Kramiz Anna 

Av Anna - 25 oktober 2008 09:35

Hej hej...

Gårdagen började med att kalle och jag var uppe i torrberge och fixade med stugan.

När vi kom hem fick kalle en briljant ide om att vi skulle åka till mora och äta samt handla.

När vi hade gjort det vi skulle for vi förbi broder Patrik på en fika! Där var det full rulle när vi kom.... 

Det blev en liten släktträff kan man säga.

Sofia var där med Vincent, jag och kalle med Alexandra och Mikaela och så Patrik med sina barn Rikard och Carro.

Det var riktigt roligt och trevligt. Kalle och jag velade fram och tillbaka om vi skulle stanna tills idag och vara med på skoterns dag, men vi kom på att vi var tvugna att åka hem då det kommer en lastbil med ved idag. Därför bestämde vi oss för att åka ner igen i eftermiddag och umgås lite mer.

Vi bjöds på en supergod middag.... TACK!!! 


Så 00:30 kom vi hem och barnen sov som grisar så det var bara att stoppa dom i säng och sova lite själv.

Och det har vi gjort, Jag och Alexandra sov till ca8:45 och mikaela sover än....

Kalle vet jag inte när han for men förmodligen ganska tidigt... Han skulle ut och prova jaktlyckan igen....


Ja nu ska jag packa iordning lite inför trippen till Mora som väntar i eftermiddag, den ser jag mycket fram imot!!! Det är alltid roligt när man är där och man känner sig alltid välkommen hos broder och Anki. Hoppas att alla ni som läser får en lika trevlig helg som vi...

Kramiz på er alla //Anna





Ovido - Quiz & Flashcards