Alla inlägg under april 2009

Av Anna - 30 april 2009 09:01

ja idag är det torsdag och gubben kommer hem tidigare än vanligt!!!! Skönt!

Idag vet jag inte vad vi ska göra men nåt hittar vi väl på.....

Igår blev det altanstädning och middag hos faster! Så gott var det och det tackar vi mycket för!


Övernattningen hos faster hade gått bra för alexandra!

Och mikaela hon märkte ingen större skilnad om att alexandra inte var hemma! Men hon började att gå helt och hållet igår!!!!!! Överallt gick hon även fast man tittade  på henne så nu är mammas bäbis ingen bäbis längre!!!!

Vart tog detta år vägen????


Ha det gott

Kramiz anna

Av Anna - 27 april 2009 21:30

Ja dagen idag har flytit på bra! Tvättmaskin har gjort sitt jobb och det känns skönt att kunna hänga ut kläderna!!!

Snabba puckar blev det i morse... Jag började med att ta reda på all tvätt som var ren och var på väg in i garderoberna sedan några dagar tillbaka.... Sedan rensade jag i alla leksaker och fick bort en hel kartong!!!! Inte för att det syns på barnens rum men jag vet ju iallafalll! Sedan blev det uppsättning av hissgardinen jag inhandlade igår! Det blev supermysigt och A den passade exakt på Millimetern!!!

När allt var gjort kände jag att magen var dags att fylla på och vi kokade en mannagröt! Barnen och jag åt och det knackade på dörren och där stod suss med ett välsmakande glasspaket i handen!!!!

Jag vred på kaffehurra till mig eftersom suss har problem med kaffe hon har en inneboende i magen! Men jag drack iallafall och vi smarrade i oss lite glass....


Sedan blev det damsugning och skurning på övervåningen innan gubben kom och då åt vi! Han fick ett ryck och det blev vedsågning för hans del innan han tog hunden och cyklade en mil.... Han är duktig!!!!


Nu sover barnen sedan timmar tillbaks och det är dags för mig att umgås med gubben!!! Ha det gott kramiz anna

Av Anna - 27 april 2009 10:05

Hej igen....


Lördagen spenderades både hemma och i härjeåsjön..... Kalle var på 50års kalas och jag tog ungarna och for till härjeåsjön!


Söndagen for vi till mora över dagen.... Så skönt att bara åka hemmifrån!!! Man slipper ju se allt som behöver göras!!! Ja det blev lite handling och en supergod grillmiddag som broder fixade!!!!Tack så mycket!!! Sedan var A supergullig och fixade mit eländiga hår så nu kan jag säga att det är kort kort och blondare än någonsin!!!! Men jag blev supernöjd!


Väl hemma igen sov barnen gott och jag började stöka med disken....


Idag blir det lite städning tror jag och så ska jag sätta upp de nya hissgardinerna i barnens rum! Dem var jättefina!!!!


Ja då var det dags att ta tag i denna måndag och göra lite nytta!


Ha det gott Kramiz anna

Av Anna - 24 april 2009 18:58

ja då sitter man åter här!!!!


Gårdagen blev en tur till Härjeåsjön för att titta på Suss häst! Den var så fin!!!! Alexandra blev tjenis direkt och innan vi for hem fick hon provsitta på sadeln eftersom ändå marie skulle ut och rida!!! Hon var överlycklig och jag livrädd!!!! Ja alltså inte för hästen utan för att Alexandra skulle ramla ner eller skrämma hästen så den fick spel eller nåt! Men allt gick superbra och hon var mycket glad när vi åkte hem!

Suss sa att nu är det ju bara jag som ska ta mig upp i sadeln men jag vet inte den var ju så hög hästen!!!!


Ja det blir nog bra med den saken....


Idag har vi varit en sväng på jobbet för att beställa arbetskläder och naturligtvis fick barnen något sött att äta på av personalen! Men det gick alla tiders och vi åkte därefter på konsum! Det gick oxså ganska bra merän att alexandra fick med sig en choklad utan att jag märkte det förrän jag skulle betala! Så hon fick den..... Fast det inte är lördag men hon skötte sig ju så bra i affärenför övrigt!


Sedan blev det hemfärd och barnen skulle sova en lur och jag fick en paus och satt vid köksbordet i två timmar med mitt korsord.... Sedan knackade det på dörren och in kom Suss så då blev det prat istället tills barnen vaknade för att äta middag!


Till efterrätt blev det vättgränd och födelsedagstårta!!!! Vilket ingen av oss tackade nej till! Som vanligt blev det att Alexandra stannade för att leka lite så nu är det bara jag och Mika hemma! Kalle har tagit hojen och hunden för att cykla de stående kilometrarna som ska köras varje kväll!

 Dock tog han med lite "Läsk" så han skulle säkert passera hos fredde oxå....


Nu är det dags att göra lite nytta!


Ha det gott krami anna

Av Anna - 23 april 2009 07:59

Hej hej igen!


Gårdagen rullade på fort.....

Vi for en sväng till sveg för lite onödiga inköp....

När vi kom hem blev det sängen för båda barnen som verkade helt slut.... Jag passade på att göra ingenting när dem sov för omväxlingskull!


Middagen blev stuvade makaroner och korv! Sedan blev det en tur för att titta på kossorna och en välbehövlig kopp kaffe på vättgränd! Där passade Alexandra på att spela kubb med kussarna, Eller kasta gränspinnarna efter dem iallafall!


Väl hemma blev det bad i balja innan Mika fick lägga sig och Alexandra titta på tecknat!

När Kalle väl kom hem Sov Alexandra så henne bar jag upp och då vaknade, .......Ja mikaela så hon fick följa med ner och sova i resesängen, detta ledde ju till att jag sov i soffan....


Nu är vi alla vakna iallafall men vi har sovit hela natten alla tre!!!!!! Och Alexandra har sovit i sitt rum hela natten tills 7:30 då hon kom ner och ville mysa med oss!


Idag tror jag det blir damsugning då det samlas så mycket grus inne!!!!! Fy!!!


Ha det gott

Kramiz anna

Av Anna - 21 april 2009 12:55

Hej hopp!

Vad dålig jag varit på att skriva känner jag! Jag måste väl ta tag i det nu då!


Jag och Alexandra klev upp vid nio i morse och gjorde lite frulle!!! Tack och lov har alexandra blivit en hejare på att äta på morgonen! Idag blev det Flingor och mjölk och en rostad smörgås! + Att hon åt u´pp mina puffar med mjölk som blev kvar!


När frukosten var avklatrad ringde jag till syster för att höra hur det var! Hon var ute och gick så tidigt!!! Sedan blev det en ide svacka vilketledde till att jag och Alexandra bakade en sockerkaka och bjöd mormor på kaffe! Morfar är i stan idag på laserbehandling för ögonen så han blev utan fika....


Sedan har vi tvättat tre maskiner och fler lär det bli innan dagen är slut + att diskmaskinen är startad och gör lite nytta!

Mikaela har varit vaken sedan 11 och har nu precis lagt sig för en lunch lur.... Alexandra var också lite sliten efter allt med bak och lite yoggi lunch så hon har parkerat sig framför tecknat på tv för att vila lite även hon!


Själv sitter jag här och funderar vad man ska göra för mat idag..... Ja kalle skullejobba över så det blir girltime ikväll!  Kanske jag bara ska göra något enkelt som köttbullar och makaroner!


Fick fina  bröd recept på mailen imorse  som jag ska prova på att baka innan jag lägger upp dem här! Vill ju gärna provsmaka själv först så man vet hur det smakar! Men tack Maria! Har du fler är det baa att printa ner dem till mig!!!!!


Och vicky vill jag gärna skicka en stor kram till som längtar hem!!!!!! Innan du drar uppöver ska vi ha en trevlig helg med mat och dryck!!!! Pussar och kramar till dig från oss allihop!!!


Och för familljen på Näver.... hoppas jag det går bra för R hos tandis!!!!

 Och att nymaskinen fungerar super!!!!!


Nu ska jag ta och surfa lite och önskar er alla en mycket trevlig dag!!!!!


Kramiz anna


Vincent och Alexandra     







Av Anna - 17 april 2009 08:04

Hej hej!

Nu var det ett tag sedan jag skrev..... Skäms på mig!

Ja det har varit mycket jobb under senaste tiden vilket har gjort att jag varken skrivit här eller hunnit umgås med någon..... Men tack och lov ser det lite lugnt ut nu framöver!


Kalle jobbar nu han också efter påskledigt! Och barnen var på dagis häromdagen när jag jobbade heldag... Men snälla faster gick och hämtade dem lite tidigare och det kändes skönt!!!


Igårkväll blev det en snabbstädning av nedervåningen! Det kommer in så hemskt med grus denna årstid!Tröttsamt! Ännu mer tröttsamt  var igår när vi vaknade så var det vitt ute..... Lite deprimerande var det allt men som tur var försvann det ganska fort under dagen! Nu imorse när man titta ut var det en mycket trevligare syn! Solsken och droppande från taket!!! Det är min melodi!


Idag tror jag inte vi ska göra något väldans avancerat! Bara tvätta och ta reda på torra kläder! Barnen sover än och jag tassar omkring på tå för att inte väcka dem!!!! Väck aldrig den björn som sover...........!


Har ni några tips på helgsysselsättning är jag ivrig att läsa förslagen!!!!!


Hoppas att ni alla får en fortsatt trevlig dag!!


Kramiz anna

Av Anna - 9 april 2009 17:27

Hej!


Idag har jag jobbat från 7-16:30!Och sedan är det elvatimmars imorgon och på lördag innan jag avslutar med en 8,5 timmars på söndag!

Därför kommer det inte bli någon tid för att skriva....

Jag vill därför passa på nu att önska alla en trevlig helg!!!!!


                                     http://web.telia.com/~u52122662/Bilder/pas_02.gif 

                                               GLAD PÅSK!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards