Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

Feber halsfluss och kåvepenin......

Av Anna - 19 oktober 2009 20:27

Ja så har senaste veckan sett ut!!!!!


Barnen fick till HC på måndagen och båda var superduktiga när dem skulle ta halsprov!!!! Själv hade jag målat upp en bild med tvångströja för att dem skulle kunna ta proven men inte.... Alexandra gapade stort och var jätteduktig så hon fick en ting som belöning av skökterskan!

Mikaela var tveksam men när jag tog tag i dem två små tändernaa i nederkäöken så hon gapade gick det ganska snabbt och hon var duktig hon med! Men hon fick ingen leksak då de var på tok för små och hon äter på allt!!!

Ja det blev medicin till båda och Vab blev ett måste!!!


Alla som känner mig vet hur svårt jag har för att vara hemmma från jobbet vilket resulterade i att faster stälde upp på tisdag ochjag fick motvilligt ta Vab på onsdagen och kalle slutade tidigare på torsdagen innan jag åkte och jobbade! Jag avskyr att inte kunna gå till jobbet!!!! Men ibland måste man ringa och säga som det är!

Väl på torsdagen jobbade jag tiill nio och kom hem och la mig i soffan hade ju kännt mig lite krasslig på kvällen men det var väl ingen fara! Gick och la mig och vaknade nån gång , tiden vet jag inte..... Hade så ont i hela kroppen och skakade..... Temp 39,9.... Allt gjorde ont kunde knappt öppna ögonen och kliva ur sängen var inte att tänka på.... Allt snurrade i hyvudet och illamåendet anlände!

Jag skulle ju vara på jobbet kl 7:00..............

Kalle övertalade mig och sa att det är ju omöjligt att g¨å dit när du är så dålig...... Ja jag som har ångest för att inte kunna jobba... Jo kalle han ringde och sa som det var på arbetet mitt och jag kunde lugnt somna om.... Mer vet jag inte av fredagen då jag vaknade och somnade hela tiden!


Lördagen vågade jag knappt titta upp..... Men så kände jag att febern var nog inte så hög idag.... Satte mig upp och det gick bra.... Halsen smärtade som aldrig förrr och jag ringde 1177 som ville jag skulle åka direkt....

På sjukhuset tog dem halsprov som var negativt.... crp 174..... ja sa doktorn halsfluss har du inte men något är det så du ska äta pencilin i 10 dagar så åk nu på apoteket....


Söndag mådde skit.... feber halsont och hosta


Måndag...... Halsont nästäppa och hosta, sjuk från jobbet men det är ett måste!

I morgon är jag oxå sjuk då jag nu ikväll har grisont i halsen..... Men sedan får det fan va bra orkar intemer!!!!!!

Har inte samvete till att vara hemma onsdag så då måste det gå att jobba!!!!!


Så har nog senase veckan dett ut!!!!

Ha det gott kramiz anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 januari 2010 22:19

Här är nya adressen http://blogg.passagen.se/wertsi/

Av Anna - 15 januari 2010 21:43

Ja hej igen!!!   Idag har jag och mikaela haft en mysig soffdag! Hon har varit ganska krasslig de senaste dagarna och fått vila upp sig så idag var febern bortblåst och luftrören lät bättre! Alexandra hade bestämt sig för att sova hos faster ig...

Av Anna - 11 januari 2010 18:42

Ja då var det ett väldigt långt tag sedan!!! Julen är förbi och när man tittar i almenackan har vi gått in i 2010....   Julen var mysig och tomten hittade även till oss!! Fast man var lite skeptisk till om barnen varit tillräckligt snälla!!! ...

Av Anna - 19 december 2009 21:51

Hej på er allesammans! Idag har jag jobbat mellan 12-21.... Nu har jag äntligen kommit hem!!!   Tankarna är någon helt annan stans ikväll då jag känner med er som förlorat en nära!! Det är hemskt hur det otänkbara en dag händer.....   Nu ...

Av Anna - 18 december 2009 13:05

Nu var det länge sedan igen!!!!     Ja vart ska jag börja......   Helgen den 12-13 december var det storbak här i dulleråsen! Med det menar jag att alla fyra bakade hela helgen! Ja mikaela hon tyckte mest om att smaka av allt.... Smet, De...

Ovido - Quiz & Flashcards