Alla inlägg under november 2008

Av Anna - 30 november 2008 10:12

GRATTIS GRATTIS!!!!!

Idag fyller våran bustjej 2år!!!!!!

Tänk vad tiden går fort!!! Känns som om det var igår hon föddes!!!

Önskar henne Världens bästa födelsedag och vi ska försöka att göra den till den bästa!


Just nu sitter damen i morgonrock och är nybadad dagen till ära! Hon har suttit vid sitt AKVARIUM som hon fick i går av faster i 20 minuter tror jag! Det var väldigt farshinerande tror jag!!!


Nu ska jag ta och leta fram lite kläder och sedan är det dags att väcka Mikaela!!!


Kramiz anna

Av Anna - 29 november 2008 19:00

ja ikväll åkte vi till Michell och grattade henne iförväg... Hon fyller 2 år på måndag och då är ju hon i Älvdalen så vi passade på idag för imorgon blir det bara hemma.... Då har vi ju en egen liten trollunge som blir två år... Tiden går undan som bara den!!!!


Vi har redan börjat vårat firande för Faster jobbar imorgon så det blev fika och paket nu ikväll som start inför stora dagen imorgon!!!!


Nu ska jag ta och umgås med bvarnen och gubben....

Kramiz anna

Av Anna - 29 november 2008 11:48

Idag är det en sån dag som man kan kalla för tråkig!!!!

Alexandra blev så trött så hon sover sedan en stund tillbaka. Mikaela sitter på golvet i vardagsrummet och tittar på Scrubs.... Jag sitter vid datorn och spanar.....

Snöar gör det också så det piggar ju inte direkt upp en!


Skulle varit och handlat men det är lite svårt när ena sessan slumrar sött så jag får vänta och hoppas att hon vaknar innan 14... de stänger  affären på denna by då..... Dum tid men vi får väl vara glada att det finns en affär här!!!!Annars får vi väl ta en tripp till sveg för att handla.... Har man inget annat val så är det väl bara attt åka....


Ja nu ska jag ta och koka lite kaffe och se om man raknar i igen!!!! Och ja jag dricker nog lite väl mycket kaffe men det är ett måste för mig annars fungerar inte min hjärna...Eller den fungerar iallafall bättre med lite kaffe i ådrorna... Kallas inte det för koffeinberoende???? Men hellre massa kaffe eftersom jag är utan snus....HEMSKT!!!! Håller på att sluta snusa!!! Kan ju inte vara sämre eän Kalle!!!! Han har ju varit utan i flera veckor nu så då måste ju jag oxå prova!!!!


Hoppas att alla ni bloggare får en fortsatt trevlig lördag och att ni hittar på något roligt!!!! Jag hoppas på det samma.....!!!


Kramiz anna

Av Anna - 29 november 2008 09:43

Ja då var det lördag igen.... Veckorna går så fort..... Jag och barnen har just ärit frukost och mikaela åt smörgåsrån och ost till gröten...Roligt att tjejen börjar bli stor......


Vad som står på dagordningen idag vet jag inte så vad som helst kan hända.... det är bra med sånna dagar.... Lät ju spännande med nytt dollar i Mora men det var rena hockey isen på vägen dit hörde jag så jag vet inte om man törs dra över skogen 8 mil med barn.... Älvdalsvägn är ju inte direkt känd för att den är så trafikerad!!!! Typ en bil var tredje dag eller nåt!!!!

 Vi får se vad som sker!!!


Kramiz på er anna

Av Anna - 28 november 2008 10:53

Ja det var ju tråkigt att Anki ska jobba men jobb är alltid jobb och har man ett så bör man vara rädd om det!!!! Ikea står nog kvar ändå tills nästa infall..... Dollar hmmmm det lät roligt..... Får se vad herrn i huset säger.... kommer vi så kommer vi!!!!


Ja nu sover nog alexandra snart och mikaela har inte behagat att vakna än.... Alexandra och jag gick upp när kalle for på jobbet imorse så hon var lite sliten nu....


Ja jag vet inte vad som ska göras idag, som det känns ingenting hoppas jag...


Jag har precis vridit på en kanna Java och bara längtar tills den är klar....!!! Det måste man ha ett par koppar innan lunch.... Annars går dagen åt.......!


Hoppas att allt går bra för Vicky där borta i värmen!!!!! Med modellskolan och allt.....


Nä nu börjar lukten av kaffe att reta mig så nu ska jag slita mig härifrån...


Kramiz anna

Av Anna - 27 november 2008 13:41

Tröttsamt är enda ordet jag kan komma på!!!!!


Var och betalade och lämnade kort till tidningen för att Alexandra fyller 2 år på söndag, då ville jag ha med ett kort i tidningen idag torsdag!!!! Tidningen kom som vanligt men utan vadå????? Jo kortet jag lämnat in och betalat!!!!! Jag tände på alla fem och ringde till Ö-Sund och ifrågasatte!!!! Dem hade gjort fel isveg och bilden kommer med nästa vecka och jag får tillbaka mina pengar..... Lösningen blev ju bra men jag tycker inte om att saker inte blir som jag tänkt..... Men men det går ju inte att göra ogjort så vi får vara tacksamma för att den kommer med nästa vecka!!!!


Ja nu är gardinerna uppe i tv rummet och ljusstakarna... Stjärnorna tänkte jag skulle få vara i sovrummen iår!!!! Det lyser så mysigt av dem!!!


Nu ska jag ha på en vaxduk i köket som är så full i tomtar att man nästan inte kan se något annat!!!!Jag vill få klart allt nu så det blir gjrt någongång.

Alexandra sover hoin gick och la sig själv i min säng så hon måste varit bra trött......


Kramiz anna

Av Anna - 27 november 2008 08:48

Ja så känner jag mig idag!!!!


Är hur trött som helst i kroppen! Alexandra skulle promt följa britta igår så hon blev där inatt!!! Hoppas att hon sovit bara!!!! Idag står julen på menyn!!! Gardiner ska upp i tv rummet och allt annat julpynt.... Granrackarn åker nog upp den också tror jag så är det gjort!!! Annars hinner man ju bara ha upp den och sedan ska den ner igen.....


Men nu först ska jag sätta mig och äta frukost, betala räkningar sedan åka till britta på kaffe och ta med damen hem igen.... Sedan blir det julstäd..... Jag skulle ha börjat julbaka oxå....Pepparkakshus, pepparkakor, lussebulllar och sånna där kakor som kalle gillar..... Men när ska tiden finnas??????


ja då är det dags att avsluta för nu.....

Kramiz anna

Av Anna - 26 november 2008 10:55


Ja hej på er alla bloggläsare!!!!

Idag är det en trött mamma anna som sitter och trycker på tangenterna!!!!! Hoppas att kalle vill åka nu till Ikea med patrik och Anki!!!! Madde jag tror Patrik menade i Ikea Gävle men ska ni dit kanske vi ses!!!!


Ja gårdagen höll på att sluta i katastrof.... Alexandra hade lagt någon leksak i spisen och den tog eld så det brann av bara faan!!! Men det gick bra som tur var!!!! Sen vägrade damen att sova så kalle låg och läste sagor hela kvällen tror jag!!!!!


Idag blir det inte många knop för mig iallafall, dem ringde just och sa att jag ska jobba på Torsdag kväll och det ser jhag fram imot..... Kan bli skönt att träffa lite vuxet folk!!!! Sen var det ju bara 5 timar så det är väl lungt!!!! Hi hi


Nä nu ska jag ta och koka lite kaffe tror jag


kramiz Anna

Ovido - Quiz & Flashcards