Alla inlägg under november 2008

Av Anna - 14 november 2008 09:17

Hej hopp alla snögubbar!!!!

Ja idag snöar det som bara den.

Vet inte riktigt vad vi ska hitta på, Mikaela sover och av ljudet att dömma håller Alexandra på med vatten i köket!!!


Vi ska väl ställa iordning lite frukost nu så vi kan bli på bättre humör, Frukost är HELIGT för mig!!

Mikaela kryper inte men hon tar sig bakåt och åt sidorna i en väldig fart!!!!!


Funderar på om det möjligen kan gå att få fram en snölykta till kvällen ifall det är sådan snö som trillar ner, det lyser så mysigt så av sånna!!!!!


Hoppas att det bär av snart för dig S så du slipper den stora magen, hoppas att det blir en tjej nu då som du vill!!!!! Ut och gå, putsa fönster så ska du se att det bär iväg!!!!!


Har råkat sagt till Alexandra att familjen Adams kommer idag, som mamman i den familjen skrev......Så hon ropar på er alla fyra! Anti,Pati,Ikad,lin!

Det blir mycket kaffe och eldning i helgen hoppas jag!!!!


Nä nu är det dags för frulle!!!!

Kramiz på er alla bloggare!!!!!//Anna

Av Anna - 13 november 2008 13:28

fy tusan idag är det snorkallt ute!!!! Jag tycker iallafall det...

Barnen är glada och muntra. Alexandra sov hela natten i sin säng men gick in till oss vid 06:00 och ville gå ner!!! När kalle for på jobbet somnade jag om och trodde Alexandra gjorde det oxå men inte!!! En stund senare vaknar jag av att hon sitter hos mikaela och busar!!!! Hon är ju gullig mot henne iallafall!!!


Sänder en tanke till bror och anki med barn som har sorg. Igår dog en av hamstrarna. hemskt när en familjemedlem lämnar oss. Kramiz till er och framförallt till R och C.

Nu ska jag se vad barnen pysslar med man vet ju aldrig vad mikaela tar vägen nu när hon tar sig dit hon vill!!!

Ha en bra dag alla bloggare

Kramiz anna

Av Anna - 12 november 2008 09:46

Ja då var man riktigt utvilad!!!!

Alexandra har varit hos faster inatt efter eget önskemål!!!!! Det känns så konstigt när hon inte är här hemma men som sagt alla kan känna att man behöver vara ifrån varandra en stund!!!! Men batterierna hos mamma mig är nu laddade så energin är på topp!!!!!


Mikaela har sovit som en gris inatt så hon är i full huggning med att prova äta upp systers docka....


Ja då ska jag ta och dricka en efterlängtad kopp med kaffe.


Hoppas att du piggnar i A tills i helgen då ska vi våldgästa "olov arners"


Kramiz på er alla Anna

Av Anna - 10 november 2008 19:50

Ja då var ännu e dag till enda!!!

Det har toksnöa idag på eftermiddagen här i häddal...

Jag och Alexandra for till  mormor och hämtade lite kartonger, Jag ska inte flytta.... Bara packa ner en massa urväxta kläder  och en massa andra saker som jag bara tycker kan försvinna!!!! Jag har kommit fram till att vi har för mycket skit i huset som aldrig används och kommer nog heller aldrig att användas. Någon som känner igen sig????


Så jag ska ta itu med våra garderober på övervåningen för att se om jag kan skapa lite ordning, och framförallt bli av med skiten.... Kasta är mitt nya intresse tror jag!!! Hi Hi eller inte.... Kastar jag en sak så köps det väl tre nya saker hem hit, sån är jag!!!


Nä nu ska jag umgås lite med familjen. Kalle är nu frisk och tillbaka på jobbet igen och det verkar ha fungerat idag, Skönt!


Ha det bra alla bloggare så skrivs det mer imorgon.


Kramiz anna

Av Anna - 10 november 2008 09:03

Ja jag gillar inte måndagar!!!!
Jag och Alexandra är vakna och Mikaela sover som vanligt!!!

Farsdag igår dlev lyckad!!!! En skrapbingo fick kalle av barnen sedan blev det kycklinggryta och chokladglass till efterrätt!!


Broder Patrik for hem igår till Mora igen!! Det har varit skojsigt med han här och vilken tur att de fick in kaminen i helgen för nu finns det ju värme där jämt!!!!


Ja vet inte vad barnen och jag ska göra idag men vi kommer nog på något så småningom...

Ha de gott alla bloggare


Kramiz anna

Av Anna - 8 november 2008 19:13

Ja då har de jobbat på bra dag!!!!! Kaminen var tänd när vi kom dit på eftermiddagen!!! Mysigt som bara den med glasväggar och allt!!!!!!!

Ni Anki kan du mysa till nästa helg när du kan ELDA!!!!!


Jag ska ta och äta en matbit nu och sedan är det läggdags för de mindre i familjen!!!

Ha det gott

Kramiz anna

Av Anna - 8 november 2008 13:13

Gud vad det regnade inatt!!!! Men vi lyckades sova allihopa ändå!

Barnen har sovit bra och alla var nog utvilad utom bror som funderat på hur han skulle hjälpa en surrande fluga till andra sidan, alltså mot ljuset!!!


Vi åt en god frukost innan kalle och patrik for till brors stuga för att fixa med en kamin. Jag och barnen var dit en sväng och då skulle de göra hål i taket... Får väl se hur långt de har kommit när jag tar en vända dit igen i eftermiddag!!!


Nä nu ska jag slappa lite innan barnen vaknar...

Skriver äl någon rad ikväll...


Kramiz anna

Av Anna - 7 november 2008 20:49

Ett sista inlägg för ikväll.

Ja då var Alexandra nattad och mikaela äter sista flaskan för idag!!!! Skönt...

Kalle och patrik sitter i soffan och tittar på diggilo tror jag.

Maten blev god och alla blev nöjda tror jag.

Ja då är det väl inget mer för idag, tror jag ska ta och umgås lite nu när broder ska vara här i helgen!!! Hi hi kul tycker jag!!!!


Sov gott alla människor så skriver jag några rader i morgon igen

Kramiz anna

Ovido - Quiz & Flashcards