Alla inlägg under maj 2009

Av Anna - 26 maj 2009 20:14

ja idag är tisdag.....

Imorgon blir det jobb..... 7-15 i sveg och sedan 16-21 i härdal! Lång dag men det behövs i pluskan!


Annars har väl inte så mycket hänt, Alexandra verkar piggna i och mkaela springer omkring som aldrig förr! Men det är så det ska vara! Barnen gör att man själv lever tycker jag! Det är så mysigt med dem små liven som är rena yrväder!


Kalle är som tur ledig imorgon så jag slipper dagis! Hoppas bara att de är snälla mot honom och inte retar gallfeber på honom!


Nu är det dags att natta en alldeles för trött Alexandra.... Sedan blir det dushen!


Ha det gott kramiz!

Av Anna - 22 maj 2009 20:36

Nu är jag leeeee.............


Har varit på sjukan nu ikväll och fått ytterligare en pencilinkur till alexandra! Hoppas att denna hjälper så att det går över!!!!


I morgon blir det jobb för min del! 8-21! Men men man får ta det som erbjuds och hade jag varit vaken i morse hade jag fått jobba fre, lö, sö..... Men jag sov så gott så jag svarade inte vilket i efterhand känns ganska skönt även om jobbet hade varit bra i plånboken....

Tack B och M för att mika var hos er när jag var till vitrockarna! 

Ja ni får ha en trevlig helg!


Kramiz anna

Av Anna - 21 maj 2009 11:30

Hej hej igen på er alla läsare!


Dagarna som gått har varit lugna, igår var jag och mikaela i sveg och handlade lite in för helgen! Blev bolaget ica och lite dollar.....


I gårkväll travade jag in ved som kalle och jens fixat så man gjorde lite nytta iallafall! Sedan krattade jag gården och fick bort en hel del sågspån och kvistar och näver vilket kändes bra när det väl var gjort....

Men nu tror ni kanske att vi är klara amed veden.... Puh nej det är en hel del timmar kvar på den tyvärr.... Jag önskar att man såg slutet på det projektet men det gör man tyvärr inte än.....


Kalle är hos fredde och hjälper dem med nåt tak och barnen sover för tillfället! Så jag passar på att skriva några rader iallafall!


Jag skulle vilja hitta på något superkul framöver men jag vet inte vad..... Det finns ju alldeles för mycket att göra här hemma först.....


Ha det gott

kramiz anna

Av Anna - 18 maj 2009 09:59

Ja då var det måndag igen.......

Slut på en mycket trevlig helg!

Fredagen var ju kalle ledig, på lördagmorgon vaknade vi som vanligt men jag upptäckte snabbt att det var nåt fel på vårt kylskåp! Nej tänkte jag så jag ropade på kalle, han kom ner halvsovandes och konstaterade att det var sönder! Ja ja sa jag vart får man tag i ett nytt på en lördag??????? Ja åker på SALAB sa kalle!!!

När han sedan kom hem med släå och allt hade han köpt både kyl och frys! Gissa om jag blev glad!!!! Nu har jag äntligen en frostfri frys!!!!

 När dem nya skåpen stod på plats var det bar aatt lassa över.


Vid fyra var vi bjudna på grillat hos eva och magnus! Det var supertrevligt och igår förstod jag att jag nog druckit på tok för mycket vin dagen innan! 

Men set var supergod mat och ett mycket trevligt sällskap! Tackar så mycket!


Igår var det som sagt inget vidare.......

Man kände sig inte i form för fem öre men man härdade ut och nu är det måndag och en ny vecka med nya förutsättningar!


Ha det gott Kramiz anna

Av Anna - 15 maj 2009 13:06

Ja då var det äntligen fredag och kalle hade tagit ledigt idag vilket vi gillar!!!!

Natten har varit ganska lugn och nu på morgonen har vi alla varit ute och hjälpts åt md veden!

Nu ska vi dricka en kopp kaffe vilket är efterlängtat.....

Väntar bara på att kalle ska komma från affärn....

Mika sover ute i vagnen, tyckte väl att det var på tok för jobbigt att titta på oss som jobbade så hon slog igen de blå....


Nu får ni ha det gott!

Kramiz anna

Av Anna - 14 maj 2009 17:45

Ja det var dags igen....

Alexandra vaknade vid halv ett inatt och skrek vilket hon gjorde tills i morse vid halv nio..... Frågade  vad det var för fel och ick till svar ont i örat!!!

Ja det var bara att ringa till sveg för att få en tid..... Kl 11 var enda tiden de hade till övers och jag måste ju in med henne så hon får pencellin!!!!! Själv skulle jag på möte kl 11 och det var oxå i sveg men på en annan adress! Vad ska man göra...... Jag kan ju inte klona mig direkt...... Ja det är tur att barnen har en super faster!!!! Som alltid ställer upp! Hon följde med Alexandra till doktorn och jag tog mitt möte med mikaela under armen! Gick hur bra som helst men det var många tankar i morse på hur jag skulle kunna lösa denna dag...... Ja när vi kom hem blev det kaffe på vättgränd och Alexandra ville sova så hon kom hem vid 16 snåret och mikaela tog en tupplur på 4,5 timmar när vi väl kommit hem!


Själv har jag inte gjort så mycket, mest suttit i soffan och mojsat....

 Hoppas nu att kommande natt blir bättre!!!

Ha det gott kramiz anna


Slänger även in en bild på mina töser!!!!!!

Av Anna - 13 maj 2009 12:30

hej hej!!!!


Barnen har sovit hela natten och alexandra vaknade först vi 7.15 imorse och har sovit i sin säng hela natten!!!!! JIPPI!

Sedan har vi varit och kopierat papper och postat hit och dit! Men nu är det äntligen gjort!!!


Imorgon blir det arbetsförmedlimgen igen.... Drygt men det är ju ett måste!

Nu ska jag och barnen hänga lite tvätt och sedan är det dags att börja med mat!


Ha det gott kramiz anna

Av Anna - 10 maj 2009 19:09

ja efter en trevlig helg har man åter kommit hem!

barnen är supertrötta liksom jag! Jag ska snart sprätta in i duschen för att sedan lägga mig i soffan och må gott! Kanske är någon bra film idag man kan glo på....

Ja jag vill tacka sofia och daniel för en fin helg, dock blev det ju en hel del barnkalas vilket blev lite mycket för oss alla tror jag! Men skoj var det iallafall!

Kalle och barnen blev glada av att se varann! Märktes att dem varit ifrån varandra..... Men nu är allt som vanligt igen!

Orkar inte skriva något mer men vi hörs säker timorgon igen!


Kramiz anna

Ovido - Quiz & Flashcards