Alla inlägg under december 2008

Av Anna - 30 december 2008 12:32

Ja idag är det tisdag och dagen före nyårsafton!!!

Vi har inte bestämt något utan tar det som det kommer!! Vi blir nog bara här hemma!


idag har jag och alexandra badat och mikaela har just vaknat så nu är alla uppe!

Idag tror jag inte vi ska göra något speciellt bara vara emma! Det är ju trots allt 15 grader kallt så man går inte gärna ut idag!!!!


Nu ska jag ta och kolla lite andra bloggar.

Ni får gärna komentera inläggen!!!


Kramiz anna

Av Anna - 29 december 2008 21:10

ja dem ringde idag med och ville jag skulle jobba... en kort tur bara mellan 10-15 så det var taget!!!


Kylan verkar ha bitit sig fast här under dagen..... mellan 20-25 hela dagen....ursch kallt!!!!


När man kom hem var det full rulle på barnen som hade besök av Michelle! Det är så roligt att se när de leker tillsammans!

Jag har sedan jag kom hem hållit på med ett tvättberg som skulle in i garderoberna och ett berg som skulle träffa tvättmaskinen!!! Men jag har hunnit med nästan allt av det och sista masiknen går nu så jag är nöjd!!!


Jag hoppas på bättre temp imorgon så man kan vara ute med barnen lite men det är väl fr mycket att hoppas på!!!


Mikaela fick jättefina blommor och ett smycke igår för att hon blivit född från kommunen!! Vi kunde inte gå eftersom jag jobba och mikaela är förkyld så då kom dem hit med det istället...Snällt!


Nu är det dags att inta soffhörnet eftersom pop corns lukten har nått hit in till datorn....


Hoppas att ni andra inte har det så kallt!!!!


Och Vicky!!!! Du får skicka vad du vill, du vet att vi uppskattar allt!!!! Och vi vet hur mycket våra barn betyder för dig!!! Många kramar från oss till dig!!!


Och till er andra Ha det gott

Kramiz anna

Av Anna - 28 december 2008 22:30

Ja idag har jag jobbat mellan 11:30 och 21:00.....

Det har varit ganska lungt så det var skönt. när jag var hem på rast var maten serverad vilket är guld värt om man jobbat!!!

Min karl ska ha en stor eloge för när jag kom hem hade han ställt iordning Kräftor och vitlöksbröd och olika ostar!!! Det var så GOTT!!!!!


Nu har minstingen i familjen somnat och Alexandra ligger i soffan och väntar på "john blund"...


Själv ska jag ta och lägga mig där och mysa lite innan sängen kallar!!!


Jag önskar alla en god fortsättning


kramiz anna

Av Anna - 27 december 2008 21:44

Hej igen....


Idag har Alexandra åkt på sina julklapp kälken!!! Kusinen Jens var snäll och åkte med henne. Själv har jag städat bilen och dragit av golven här nere!!! Det var väldigt behövligt!


På eftermiddagen blev det våffler och efter det tog jag och mikaela en tupplur på 2 timmar.... Det var superskönt!


Nu ikväll tog vi oss en tur i bilen för att se om byn stod kvar vilket den sjorde! Det blev en kopp tee hoss faster innan vi for hem...


Nu kallar plikten som mamma

Ha det gott kramiz anna

Av Anna - 26 december 2008 21:05


Ja idag har jag inte varit nå pigg!!!! Huvudet känns som ett bowlingklot!!!!


Sven och michelle var förbi och då tog jag med henne och Alexandra till Britta för att provsmaka lite risallamalta eller vad det nu heter. Det var väldigt gott fast jag knappt har någon smak just nu när jag är förkyld.


Mikaela har typ bara varit vaken tre timmar idag, hon är trött av förkylningen tror jag....


Annars har vi bara varit hemma och tagit det lungt vilket kan vara skönt efter en julhelg....:!!!!!


Ha det så gott

kramiz anna

Av Anna - 25 december 2008 20:52

Hej igen!!!!


Tomten kom till oss år oxå!!!!

Alexandra var inge rädd alls vilket jag tyckte var så roligt!!! Kunde till och med ta kort när hon satt i hans knä!!!

Vi åt mat i mängder hos svärmor den var supergod!!!


Idag har vi varit hos barnens farmor och ätit gröt. Alexandra och Michell lekte som bara den och det fortsatte de med när vi kom hem också. Alexandra blev helt slut och sov i 3,5 timmar ute i vagnen....


Jag passade på att sortera alla julklappar med allt vad det nu var vi och barnen fått!!! Det blev en mycket lyckad julafton!!! 

 Det värsta med julen är allt papper och all kartong som man ska ta reda på, urch men nu är det gjort och det ser skapligt ut här hemma igen!!!


Jag är ätteförkyld men hoppas att det ska gå över innom ett par dagar....Inte roligt!!!


Sen vill jag tacka vicky för att du skickaade de fina klänningarna!! Barnen var så söta i dem. Lägger kanske upp en bild på det en annan dag... Nu har jag iallafall suttit och beställt en massa kort från julafton och några förstoringar blev det oxå så nu ska jag vakta brevlådan som en höök!!!


Nu ska jag ta och umgås med min kära familj!!!


Ha en trevlig fortsättning allihopa!!!!


Kramiz anna

Av Anna - 24 december 2008 08:56

Hej hopp!!!!


Idag är det julafton!!!!

Känner att jag är redo för det nu, allt är inhandlat!!! Det sista hann vi med i måndags när vi varr till Borlänge med broder och hans barn!


Idag är det alla barns dag tycker jag så därför önskar jag Alla både stora och små en riktigt God Jul!!!! Och jag hoppas att ni får en underbar dag!


Här hemma ser vi snart inte granen verkar det som... Det har ramlat in paket från många håll iår!! Och med all säkerhet kommer barnen att få riva och slita i paketen....

Nu ska jag ta och göra iordning frukost till familjen!!!


Ha nu en riktigt god jul allesammans!


Kramiz anna

Av Anna - 21 december 2008 10:24


Hej hej!!!


Idag vaknade jag med halsont!!!! Inte roligt...

Barnen har sovit jätteduktigt inatt, alexandra har betett sig som en väderkvarn. Jag har ont över allt....

Men men nu är vi uppe igen!

Kalle vet jag inte när han kom hem men jag var upp en sväng vid 2 och då var fortfarande hans sänghalva tom! Men nu när vi vakna låg han däär och sov som en liten bäbis.....


Idag har jag inget planerat tar dagen som den kommet....

Vi får se om det blir någon rad ikväll...


Kramiz anna

Ovido - Quiz & Flashcards