Alla inlägg under januari 2009

Av Anna - 31 januari 2009 17:44

hej igen!!!!


A och jag tog en tur till ÖB och sedan blev det lite klädinköp till barnen på kappahl!!! När vi sedan kom hem kände vi för en promenad....

mikaela bäddades ner i vagnen och alexandra satt i pulkan med två trogna dragare... Alex och Rickard!!! De var så duktiga och drog hela rundan som var ca 4 km.... det var så skönt!!!! Alexandra och mikaela bytte plats efter halva vägen så alexandra somnade snabbt i vagnen och mikaela tog en lur i pulkan.....


När vi kom hem hade kalle och patrik äntligen börjat med rivningen av väggen..... det kommer att bli så ljust och bra tror jag när det blir klart!!!!


nu sitter vi och tar igen oss med en kaffekopp innan vi far upp till ica maxi för att handla lite inför kvällen...


ha det gott


kramiz anna

Av Anna - 31 januari 2009 12:08

hej och hå!!!!

dagen har åter grytt... sitter i mora och mår bara gott!!!!!

Är så skönt att komma hemmifrån ett tag....

När vi anläde lämnadejag av kalle och mikaela på nävervägen, och tog med carro och alexandra till ica maxi för att handla lite.... carro fic ett par byxor och en fin tröja i födelsedagspresent som hon fick välja själv....hon blev glad och nöjd!!!! Alexandra fick ett par byxor som var tuffa jeans!!!


när vi kom tillbaka igen serverades lite grillad kyckling, potsallad och sallad!!!!Så gott!!!!

sedan satt vi och babblade som vanligt till långt in på småtmmarna....men det är så skönt att bara vara och må gott med folk man gillar så mycket... då går tidenmycket fortare än den borde!!!!

Barnen har sovit bra inatt förutom att mikaela var tvungen att få en dusch men nässpray i vardera näshål... men sedan var det natti natti...


Alla verkar ha sovit gott men godast har nog jag och kalle sovit!!!! Sängen som vi sover i när vi är här är som bommul.... man sover så hemskt gott iden!!! P och A får kolla packningen när vi åker så sängen inte följer med på släptåg!!!!


Nu ska jag ta och kolla lite bloggar innan det blir ÖB.....


Vi hoppade valbo (ikea) denna gång.... men det går fler tåg!!!!


ha det gott och kom ihåg att kommentera, det är så roligt att se vilka som läser!!!


Kramiz anna

Av Anna - 30 januari 2009 11:09

God morgon gott folk!!!!!


Ja u har jag bestämt att familjen åker till Mora i helgen!!!!

Ska bli så roligt!!!

Talade om för alexandra att vi skulle åka till Rickard och carro, hon svara patis och ankti... och så kutade hon och hämtade skorna!!!!!

Jag fick fint förklara att pappa måste komma från jobbet först, och hon blev sur!!!!

Det blir nog en sen avresa då kalle just nu är på väg till uppsala med grejer från sitt jobb.... men då hinner jag packa i lugn och ro och så plocka undan lite här hemma..... och tvätta någon maskin met tvätt och lite disk!!!!


Nu ska jag ta och klä mig och sedan dra igång städningen....


Får se om jag gör något inlägg innan vi far...

Annars blir det när jag kommit hem igen!!!!


Ha det gott


Kramiz anna

Av Anna - 29 januari 2009 18:13

Ja det gick finfint i stan idag!!!!!

Alexandra hadde vätska i öronen men var inte inflamerad.....

Vi ska dock på koll igen efter sommaren för att utvärdera hur våren varit!!!!! Hoppas att den blir bra!!!!


Farbror kjella var oxå med, vilket gjorde det extra trevligt!


Vi hann med JULA och rusta och jag var in på lindex en sväng men hann inte handla för alexandra var på krigsstigen, kalle och kjella passade på att smita in på onoff...Så det var bara att ta en vansinnig unge och gå ut ifrån affären..... Synd det fanns mycket fint där.....


Men jag kanske ska till mora ihelgen och då finns det tid för att spana i affärer..... Cubus är en favorit för mig vad gäller barnkläder och kappahl förståss!!!!


Allt avrundades med en sväng på mac donalds!!!!! Och Alexandra var duktig och åt upp alla äpplen!!!!!!


Mikaela hadde skött sig bra och sovit hela natten!!! Ännu en gång STORT tack för att du ställler upp!!!!!


Nu ska jag ta och kolla vad alexandra gjort av glassen hon fick!!!!


Ha det gott


Kramiz anna

Av Anna - 28 januari 2009 19:10

hej och hå!!!


Nu har jag lämnat min lillskrutt hos faster..... Känns vemodigt men jag vet att hon är i de bästa händerna!!!!

Alexandra somnade på vägen hem så hon är på ett strålande humör nu.....


Jag ska ta och umgås med familjen nu och planera för morgondagen.... Blir en tidig sådan.... 07:00 ska vi åka.... Önska mig lycka till.... att få alexandra på gott humör den tiden är som att skrapa en nitlott!!!!! Men vi får vara optimistiska och hoppas på det bästa....


Ha det gott


Kramiz anna

Av Anna - 28 januari 2009 10:40

Ja idag ska vi inte göra så mycket.....

Tvätta klart berget bara.....

Och packa till Mikaela som inte ska sova hemma inatt.....Konstigt att inte ha henne hemma men det blir enklast så!

Hon ska sova hos sin älskade,snälla faster som alltid ställer upp på oss och barnen! Vi ska ju till Ö-sund imorgon för att Alexandra ska på Öron,Näsa Hals och kolla det där med öronen... Vi ska dock åka 07:00 så då bestämde vi att mikaela kan få sin sovmorgon ändå om hon är hos faster!!!!! Och jag tror att faster blir ganska glad att få ha henne för sig själv lite och kan mysa bara dem två!!!!


Så resesäng och vagn och en hög annat ska fraktas dit under eftermiddagen!!!


Nu ska jag ta och byta på A det luktar ........ Kanske har hon ätit en skunk i drömmarna... Hi Hi


Ha det gott


Kramiz anna

Av Anna - 27 januari 2009 20:29

Ja  alldeles nyss blev köttfärsen klar..... Spaggisarna håller på att koka....

ja det är till kalles matlåda om någon undrar om vi äter mat mitt inatten!!!!!


Jag och barnen har tagit en dursch nu på kvällningen....

Glassbilen var hit så det ligger mycket godis i frysen nu....+ att jag fick rabbatt på det mesta jag köpte...:-) kanske för att jag jämt handlar när han kommer...... Kalle skrattade när jag sa det!!!!


Annars har dagen varit lugn som en filbunke.... Alexandra börjar bli mer och mer lik sig igen och mikaela är lite snorig.

Kalle ska hämta ut pencilin imorgon till sin hals oxå!!!!

Jag känner inget av halsen just nu tack och lov så nu hoppas jag att allt vad sjukdomar heter försvinner på ett tag!!!!!


Men de lär väl komma tillbaka på rad när mikaela ska skolas in på ddagis i mars..... Men till dess hoppas jag att vi blir skonade!!!!!


Nu ska jag ta och kolla pastan!!!!!


Ha det gottt


Kramiz anna

Av Anna - 27 januari 2009 11:11

Så ser dagen ut idag tror jag....

Mikaela feber och snorig....

Alexandra lite hostig....


Själv känner jag mig bättre i halsen.

Har fixat tid till kalle så han får ta halsprov han med.....

Natten har varit ganska lugn iallafall.... barnen sov till efter tio idag så det var skönt!!!!!


Nu ska jag kolla mailen


ha det gott


Kramiz anna

Ovido - Quiz & Flashcards