Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Anna - 26 januari 2009 22:51

Hej och hå igen!!!!


Nu har Mikaela anslutit sig till oss sjuka..... Tog en temp....39,4=IPREN

Men nu sover hon gott här nere i resesängen!!!!


Kalle fick ta Alexandra på övervåningen så de kan sova inatt!

Mikaela kanske blir kinkig så då är det bättre om vi är här nere...


Imorgon blir det inte mycket göra tror jag.... Några maskiner tvätt förmodligen men inget annat!!!!

Kalle kanske blir hemma eftersom han var risig nu ikväll.... Vi får se hur det är imorgon... Men han ska då iallafall till sjukan för ett halsprov!!!!! Nu får det vara slut på sjukdomarna i huset!!!!

Nu ska vi ta tag med nua tag och bli friska igen!!!! Denna vecka får bli en återhämtningsvecka!!!!!


Jag ska ta och lägga mig i soffan för att glo på tv som vanligt eller lösa lite korsord.....

Det är så skönt när det är lugnt och tyst, det är en tid då jag som mamma i familjen laddar mina batterier...För att kunna vara en så bra mamma som jag kan när mina barn behöver det... Om det nu blir inatt eller imorgon när solen åter gått upp... Det vet jag inte men vad jag vet är att när mina sessor vaknar måste jag vara den mamma de vill ha.... Inte den som man kan känna sig 02:30 när barnen kanske skriker i kör och man bara vill rymma hemmifrån!!!!!


Nu ska jag ta och koka en mugg välling till mig själv och sedan bara vara.... 


Tack för kommentarerna!!!


Ha det gott!!!


Kramiz anna

Av Anna - 26 januari 2009 19:14

Här kommer lite bilder på barnen och på blommorna jag fick

Av Anna - 26 januari 2009 18:54

Hej och hå!!!!


Ja idag var jag till sveg hc och barnen fick vara med sin snälla farmor!!! Det var skönt  att få gå till doktorn själv för en gångs skull utan att behöva springa efter barnen..... Och det var överfullt på hc idag som det verade....


Resultatet blev en pencilin kur på tio dagar!!! Halsfluss var det!+!!


Nu -ska kalle dit imorgon för att kolla sin hals oxå vilket är bra efter som det smittar de två första dagarna man äter pencilin!!!


Alexandra blir piggare och piggare men är fortfarande hes till max!!!

Mikaela börjar bli lite krasslig.... Snuvig och så men jag hoppas att det inte blir långrandigt!!!!


Till kvällsmat blev det kycklingfile med mögelost och bacon, och till det blev det ris och currysås.... Så gott!!!


Ha det gott


Kramiz anna

Av Anna - 26 januari 2009 14:17

Ja det blir ett snabbt inlägg nu....

Jag ska åka till sveg och ta halsprov och se om det möjligtvis kan vara halsfluss jag har....

Det borde ju blivit bättre men det har det inte så jag åker in....


Barnen får vara hos sin farmor medans... Tack....


Nu ska vi klä på och åka..


Ha det gott


kramiz anna

Ovido - Quiz & Flashcards