Direktlänk till inlägg 14 maj 2009

ÖRONINFLAMMATION!!!!!!!

Av Anna - 14 maj 2009 17:45

Ja det var dags igen....

Alexandra vaknade vid halv ett inatt och skrek vilket hon gjorde tills i morse vid halv nio..... Frågade  vad det var för fel och ick till svar ont i örat!!!

Ja det var bara att ringa till sveg för att få en tid..... Kl 11 var enda tiden de hade till övers och jag måste ju in med henne så hon får pencellin!!!!! Själv skulle jag på möte kl 11 och det var oxå i sveg men på en annan adress! Vad ska man göra...... Jag kan ju inte klona mig direkt...... Ja det är tur att barnen har en super faster!!!! Som alltid ställer upp! Hon följde med Alexandra till doktorn och jag tog mitt möte med mikaela under armen! Gick hur bra som helst men det var många tankar i morse på hur jag skulle kunna lösa denna dag...... Ja när vi kom hem blev det kaffe på vättgränd och Alexandra ville sova så hon kom hem vid 16 snåret och mikaela tog en tupplur på 4,5 timmar när vi väl kommit hem!


Själv har jag inte gjort så mycket, mest suttit i soffan och mojsat....

 Hoppas nu att kommande natt blir bättre!!!

Ha det gott kramiz anna


Slänger även in en bild på mina töser!!!!!!

 
 
Ingen bild

Anki

14 maj 2009 18:18

Aj aj aj stackars Alexandra.
Jobbigt att vara liten...med örvärk...
Tänker på er

 
anniqa

anniqa

14 maj 2009 18:37

Stackars...
Det gör ju jätteont att ha örvärk.

Det man kan göra själv för att lindra är att ta lite äkta eterisk olja från lavendel och dutta med dels bakom örat, ouspädd eller utblandad enligt kommande... och sen kan man ta lite på en bomullstuss som man doppar i lavendelolja utblandad med vegetabilisk olja, tex raps- eller olivolja. Man kan ta 1 tsk. vegetabilisk olja och 5-10 droppar lavendel. (finns på hälsokost, eller i tex min webbshop...)

Sen vet jag att det är jätteviktig att hålla näsan i trim. Har man anlag för att få öroninflammationer så brukar det slå till när man är lite snuvig. Antar att det är för trångt i gångarna mellan öra/näsa på nåt vis på en del. Nässpray är kanon att förebygga med.

Självklart ska man söka läkare i alla fall om/när det gör ont!

Blev det snurrigt och du vill fråga... hör av dej!

http://anniqa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

15 maj 2009 13:14

Tack för ditt tips! Min dotter får ofta öroninflammationmer men hon blir inte snuvig. Därför funkar det inte med nässpray. Dessuton ska man vara väldigt försiktig med nässpray då näsan kan bli beroende av det! Och eftersom min dotter har haft så många öroninflammationer under sina drygt två levnadsår är det bra att alltid kolla upp öronen för att få bästa behandling med pencelin. Tack ändå för tipset jag ska prova det!//Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 januari 2010 22:19

Här är nya adressen http://blogg.passagen.se/wertsi/

Av Anna - 15 januari 2010 21:43

Ja hej igen!!!   Idag har jag och mikaela haft en mysig soffdag! Hon har varit ganska krasslig de senaste dagarna och fått vila upp sig så idag var febern bortblåst och luftrören lät bättre! Alexandra hade bestämt sig för att sova hos faster ig...

Av Anna - 11 januari 2010 18:42

Ja då var det ett väldigt långt tag sedan!!! Julen är förbi och när man tittar i almenackan har vi gått in i 2010....   Julen var mysig och tomten hittade även till oss!! Fast man var lite skeptisk till om barnen varit tillräckligt snälla!!! ...

Av Anna - 19 december 2009 21:51

Hej på er allesammans! Idag har jag jobbat mellan 12-21.... Nu har jag äntligen kommit hem!!!   Tankarna är någon helt annan stans ikväll då jag känner med er som förlorat en nära!! Det är hemskt hur det otänkbara en dag händer.....   Nu ...

Av Anna - 18 december 2009 13:05

Nu var det länge sedan igen!!!!     Ja vart ska jag börja......   Helgen den 12-13 december var det storbak här i dulleråsen! Med det menar jag att alla fyra bakade hela helgen! Ja mikaela hon tyckte mest om att smaka av allt.... Smet, De...

Ovido - Quiz & Flashcards