Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Anna - 5 oktober 2009 11:56

Ja eller förmiddag!

idag är jag hemma för Mikaela är så snorig men hon verkar piggare nu och jag hoppas att det snart är bra!!!

Alexandra fick därför oxå vara hemma idag.... Tycker det är lite knäppt att lämna ena på dagis när den andra är risig.... Så därför fick hon åxå vara hemma!


Igår när vi vakna spratt Alexandra upp och ropa mamma det snöar!!!!! Och jag vankade fram till fönstret och min fasa besannades!!!! Det låg en ca decimeter med snö på gården!!!!!

Men men alla vet vi att det är den årstiden på gång så det var bara att fram med skidor och pulkor och vinterkläder och ut!!!!!


Mikaelas ögon blev som tefat!!!!

Hon kommer väl kanske inte ihåg vad snö är och därför blev hon mäkta paff över att det låg något vitt på gården som dagen innan var full i grus och gräs......


Men även hon gillade det när pulkan kom fram!!!


Alexandra tog en skidtur runt huset men det räckte efter allt för många vurpor tyckte hon inte att det var roligt längre!


Våran lilla valp som heller aldrig sett snö blev oxå överraskad när han skulle ut på morgonen!!!! Han körde med höga tassar och det tog en liten stund innan han tycktte det var lika roligt med snö som Rocko gör!!! Sedan var det hundlek på hög nivå!!!!


I helgen har det varit barnkalas och besök av syster med barn....

Kalle har varit och jagat fågel och jag har myst med barnen och lärt mig ett nytt kortspel som var mycket roligt!!!!


Imorgon är det åter jobb och sedan väntar helgen med jobb....


Ha det gott och njut av bilderna som kommer här!


                        

Ovido - Quiz & Flashcards