Direktlänk till inlägg 21 april 2009

Tisdag hela dagen!

Av Anna - 21 april 2009 12:55

Hej hopp!

Vad dålig jag varit på att skriva känner jag! Jag måste väl ta tag i det nu då!


Jag och Alexandra klev upp vid nio i morse och gjorde lite frulle!!! Tack och lov har alexandra blivit en hejare på att äta på morgonen! Idag blev det Flingor och mjölk och en rostad smörgås! + Att hon åt u´pp mina puffar med mjölk som blev kvar!


När frukosten var avklatrad ringde jag till syster för att höra hur det var! Hon var ute och gick så tidigt!!! Sedan blev det en ide svacka vilketledde till att jag och Alexandra bakade en sockerkaka och bjöd mormor på kaffe! Morfar är i stan idag på laserbehandling för ögonen så han blev utan fika....


Sedan har vi tvättat tre maskiner och fler lär det bli innan dagen är slut + att diskmaskinen är startad och gör lite nytta!

Mikaela har varit vaken sedan 11 och har nu precis lagt sig för en lunch lur.... Alexandra var också lite sliten efter allt med bak och lite yoggi lunch så hon har parkerat sig framför tecknat på tv för att vila lite även hon!


Själv sitter jag här och funderar vad man ska göra för mat idag..... Ja kalle skullejobba över så det blir girltime ikväll!  Kanske jag bara ska göra något enkelt som köttbullar och makaroner!


Fick fina  bröd recept på mailen imorse  som jag ska prova på att baka innan jag lägger upp dem här! Vill ju gärna provsmaka själv först så man vet hur det smakar! Men tack Maria! Har du fler är det baa att printa ner dem till mig!!!!!


Och vicky vill jag gärna skicka en stor kram till som längtar hem!!!!!! Innan du drar uppöver ska vi ha en trevlig helg med mat och dryck!!!! Pussar och kramar till dig från oss allihop!!!


Och för familljen på Näver.... hoppas jag det går bra för R hos tandis!!!!

 Och att nymaskinen fungerar super!!!!!


Nu ska jag ta och surfa lite och önskar er alla en mycket trevlig dag!!!!!


Kramiz anna


Vincent och Alexandra     







 
 
sofia

sofia

22 april 2009 22:32

fint kort på dom:)
dax att träffas igen nu för lite lek

http://blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 januari 2010 22:19

Här är nya adressen http://blogg.passagen.se/wertsi/

Av Anna - 15 januari 2010 21:43

Ja hej igen!!!   Idag har jag och mikaela haft en mysig soffdag! Hon har varit ganska krasslig de senaste dagarna och fått vila upp sig så idag var febern bortblåst och luftrören lät bättre! Alexandra hade bestämt sig för att sova hos faster ig...

Av Anna - 11 januari 2010 18:42

Ja då var det ett väldigt långt tag sedan!!! Julen är förbi och när man tittar i almenackan har vi gått in i 2010....   Julen var mysig och tomten hittade även till oss!! Fast man var lite skeptisk till om barnen varit tillräckligt snälla!!! ...

Av Anna - 19 december 2009 21:51

Hej på er allesammans! Idag har jag jobbat mellan 12-21.... Nu har jag äntligen kommit hem!!!   Tankarna är någon helt annan stans ikväll då jag känner med er som förlorat en nära!! Det är hemskt hur det otänkbara en dag händer.....   Nu ...

Av Anna - 18 december 2009 13:05

Nu var det länge sedan igen!!!!     Ja vart ska jag börja......   Helgen den 12-13 december var det storbak här i dulleråsen! Med det menar jag att alla fyra bakade hela helgen! Ja mikaela hon tyckte mest om att smaka av allt.... Smet, De...

Ovido - Quiz & Flashcards