Alla inlägg den 6 april 2009

Av Anna - 6 april 2009 19:16

hej hej på er igen!!!!


Dagen har bestått av att tvätta byta blöjor och torka spyor! Om jag kunde byta med mina barn skulle jag gärna göra det! Mikaela har trillat dit igen, Allt bara rinner rakt igenom och hon kräks imellan! Alexandra är nog lite bättre!


ETT TIPS TILL ALLA SMÅBARNSFÖRÄLDRAR!!!!Ge inte små barn blåbärsoppa!!!! Det ger motsatt effekt!!!

Mikaela har ju fått det och jag tyckte det var så konstigt att hon bara blev sämre så jag ringde 1177! Man skulle inte ge det till barn för det var för sött för magen.... Man skulle ge, Majsvälling, rivna äpplen morotspure eller soppa och kokt potatis med mycket smör! Det har nu mina små ätit så vi får se hur det går under natten!


Tvätten kräks jag snart på! Mikaela har under dagen gjort av med 4 ombyten tror jag så maskinen går varm idag och jag ska hålla på ett tag till innan kvällen är kommen!


Tack madde för hälsningen den är välkommen!!!


Nu ska jag tömma och hänga en maskin!!!


Ha det gott kramiz anna

Av Anna - 6 april 2009 10:14

Hej på er!!!!


Vi kom hem igår ifrån Mora!

Mikaela har ju smittat kusssarna i helgen vilket inte var så lyckat....

Men det är ju så med magsjuka att det bara kommer när det väl börjar och man kan inget göra för att hejda det... Mikaela mådde ju prima när vi for...


Väl hemma var det dags att starta maskinen....

Sedan var Alexandra så trött att hon gick och la sig själv..... Min oro besannades och efter två timmars sömn kommer hon ner och mår skit! Hon hade kräkits i sin säng och fick efter tvättning sova i soffan med mig och kalle! Han är tyvärr också magsjuk... Vilken rota... Jag har ännu inte spytt men det känns som om man hade en tennisboll i svalget.... Hoppas att man klarar sig så en av oss kan ta hand om barnen..


Mikaela var isolerad uppe då hon verkar friskna på riktigt bra! Ingen spy sedan Lördag och ingen skit sedan mitt på dagen igår! Hoppas att det är på väg åt rätt håll för henne då det har tagit hårt på hennes krafter!!!! Sover i stort sett hela dagarna och nätterna. Men jag lyckas få i henne vätska iallafall!


Ha det gott nu ska jag rå om min sjuka familj!


Kramiz anna

Ovido - Quiz & Flashcards