Direktlänk till inlägg 24 april 2009

dagarna går.....

Av Anna - 24 april 2009 18:58

ja då sitter man åter här!!!!


Gårdagen blev en tur till Härjeåsjön för att titta på Suss häst! Den var så fin!!!! Alexandra blev tjenis direkt och innan vi for hem fick hon provsitta på sadeln eftersom ändå marie skulle ut och rida!!! Hon var överlycklig och jag livrädd!!!! Ja alltså inte för hästen utan för att Alexandra skulle ramla ner eller skrämma hästen så den fick spel eller nåt! Men allt gick superbra och hon var mycket glad när vi åkte hem!

Suss sa att nu är det ju bara jag som ska ta mig upp i sadeln men jag vet inte den var ju så hög hästen!!!!


Ja det blir nog bra med den saken....


Idag har vi varit en sväng på jobbet för att beställa arbetskläder och naturligtvis fick barnen något sött att äta på av personalen! Men det gick alla tiders och vi åkte därefter på konsum! Det gick oxså ganska bra merän att alexandra fick med sig en choklad utan att jag märkte det förrän jag skulle betala! Så hon fick den..... Fast det inte är lördag men hon skötte sig ju så bra i affärenför övrigt!


Sedan blev det hemfärd och barnen skulle sova en lur och jag fick en paus och satt vid köksbordet i två timmar med mitt korsord.... Sedan knackade det på dörren och in kom Suss så då blev det prat istället tills barnen vaknade för att äta middag!


Till efterrätt blev det vättgränd och födelsedagstårta!!!! Vilket ingen av oss tackade nej till! Som vanligt blev det att Alexandra stannade för att leka lite så nu är det bara jag och Mika hemma! Kalle har tagit hojen och hunden för att cykla de stående kilometrarna som ska köras varje kväll!

 Dock tog han med lite "Läsk" så han skulle säkert passera hos fredde oxå....


Nu är det dags att göra lite nytta!


Ha det gott krami anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 januari 2010 22:19

Här är nya adressen http://blogg.passagen.se/wertsi/

Av Anna - 15 januari 2010 21:43

Ja hej igen!!!   Idag har jag och mikaela haft en mysig soffdag! Hon har varit ganska krasslig de senaste dagarna och fått vila upp sig så idag var febern bortblåst och luftrören lät bättre! Alexandra hade bestämt sig för att sova hos faster ig...

Av Anna - 11 januari 2010 18:42

Ja då var det ett väldigt långt tag sedan!!! Julen är förbi och när man tittar i almenackan har vi gått in i 2010....   Julen var mysig och tomten hittade även till oss!! Fast man var lite skeptisk till om barnen varit tillräckligt snälla!!! ...

Av Anna - 19 december 2009 21:51

Hej på er allesammans! Idag har jag jobbat mellan 12-21.... Nu har jag äntligen kommit hem!!!   Tankarna är någon helt annan stans ikväll då jag känner med er som förlorat en nära!! Det är hemskt hur det otänkbara en dag händer.....   Nu ...

Av Anna - 18 december 2009 13:05

Nu var det länge sedan igen!!!!     Ja vart ska jag börja......   Helgen den 12-13 december var det storbak här i dulleråsen! Med det menar jag att alla fyra bakade hela helgen! Ja mikaela hon tyckte mest om att smaka av allt.... Smet, De...

Ovido - Quiz & Flashcards