Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

igår och idag!

Av Anna - 12 mars 2009 16:04

hej

gårdagen var lång och lugn... jag och barnen var ute och skottade lit tills ängeln kjella skulle komma med fyrhjulingen!!!! Han är snäll som skottar! Jag behövde ju bara skotta vid altanen och hundgården resten fixar han kvickt med sin leksak!

Under skottningen passade alexandra på att leta fram sandleksakerna och en trehjulking som hon promt skulle testa fast jag envisades med att man cycklar när det är bart på marken! Men som vanligt fick hon sin vilja fram och provade men hon tog sig inte många cm.... Hon upptäckte dock att det var lättare att cykla på altanen....!!!

Kalle jobbade sent igår och klev in gemon dörren cid halv nio tror jag! Då blev han inschasad i duschen... Han har tydligen hållit på att riva golv och sånt vilket jag inte vill ha in i huset!!!

sedan var det bara godnatt för resten vi var alla trötta.


Idag har vi oxå tagit det lugnt! Var en sväng på byn med faster... Jag passade på att handla eftersom kalle har bil denna vecka. Barnen har haft en sovlur sedan halv ett och mikaela sover än! Alexandra vaknade vid två av att någonting blådte ner... Hon sover ju ute i vagnen när vädret tillåter! Mikaela ligger mest inne och mojsar!


Nu är det snart dags att laga lite mat till amiljen eftersom kalle snart kommer! Sedan är det en prommenix för min del och lite problemlösning under färden!


Sedan blev jag glad när jag fick jobb hela påsken!!!! Lite extra pengar sitter aldrig fel!!!! Plånboken blir ju inte tjock av att vara mammaledig direkt! Så lite extra sitter aldrig fel!


Nu får ni ha det så gott tills nästa gång


Ha det!!

Kramiz anna

 
 
Ingen bild

Anki

14 mars 2009 19:18

Saknar er!
Kommer till helgen tror vi?
Puss & Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 januari 2010 22:19

Här är nya adressen http://blogg.passagen.se/wertsi/

Av Anna - 15 januari 2010 21:43

Ja hej igen!!!   Idag har jag och mikaela haft en mysig soffdag! Hon har varit ganska krasslig de senaste dagarna och fått vila upp sig så idag var febern bortblåst och luftrören lät bättre! Alexandra hade bestämt sig för att sova hos faster ig...

Av Anna - 11 januari 2010 18:42

Ja då var det ett väldigt långt tag sedan!!! Julen är förbi och när man tittar i almenackan har vi gått in i 2010....   Julen var mysig och tomten hittade även till oss!! Fast man var lite skeptisk till om barnen varit tillräckligt snälla!!! ...

Av Anna - 19 december 2009 21:51

Hej på er allesammans! Idag har jag jobbat mellan 12-21.... Nu har jag äntligen kommit hem!!!   Tankarna är någon helt annan stans ikväll då jag känner med er som förlorat en nära!! Det är hemskt hur det otänkbara en dag händer.....   Nu ...

Av Anna - 18 december 2009 13:05

Nu var det länge sedan igen!!!!     Ja vart ska jag börja......   Helgen den 12-13 december var det storbak här i dulleråsen! Med det menar jag att alla fyra bakade hela helgen! Ja mikaela hon tyckte mest om att smaka av allt.... Smet, De...

Ovido - Quiz & Flashcards