Direktlänk till inlägg 11 juni 2009

Föräldrarmöte......

Av Anna - 11 juni 2009 22:37

Ja hej igen!!!!


Idag bar det av till sveg för jobb, sedan stress hem till barnen som var på dagis! Ja ni vet en halvtimmes hämtning..... Jäkt jäkt men det gick bra!

Sedan var det hem och göra mat och söva lite barn men det var behövligt för Sanna som var jättetrött!


När kalle kom hem och sa aatt vi skulle varit till sveg och handlat foick jag lite panik! Han säger detta vid 17:15 vilket resulterar i snabba ryck in till sveg.... Först bolaget sedan dollar där det blev en snabbvisit och sedan in på ica för att handla blöjpaket på blöjpaket och vällingpaket på vällingpaket!!! Ja hela bagaget blev fullt i grejer.... När vi väl ska åka hem, kommer jag på att om en liten stund, 19:15 ska jag vara på föräldrarmöte...... Oj oj plattan i botten bara och åk!!!!!


Väl hemma kastade jag på mika en pym och gav henne en välling!

Barnvakten på plats och in i bilen och ner på dagis!!!! Kalle fick skolka och for till skogne istället!


På föräldrarmötet blev jag mest irreterad...... Varför låta en personal sluta som trivs på vårat dagis och som både barn och föräldrar vill ha kvar???????

Och i stället anställa någon annan!!!! Men vi föräldrar gaddade ihop oss och satte lite press på rektor agneta eller vad hon nu heter!!! Så jag hoppas innerligt att hon lyssnade och att hon kan använda det till våran snälla frökens fördel vad gäller anställning!


Sedan blev det klart att Yran tydligen ska hållas på skolområdet...... ??????? Vi blev alla lite skeptiska men det visade sig att dem kommer att spärra av ordentligt så att inga överförfriskade människor kommer in där!!!! Och jag hoppas att det verkligen blir med el i det stängslet!!!!:-)  

Vill inte se att barnen kommer med några glasbitar eller leker i en nerpissad sandlåda!!! Men det skulle tydligen cirkulera vakter där!!! Hoppas att det blir ett lungt festande och att alla håller sig på rätt sida staketet!


Nog om det!

Imorgon bär det av till sveg för jobb och barnen ska vara med faster, Skönt!

Då blir det ingen jäkt hem iallafall! Och kalle kan gå sin jaktstig i godan ro! Jag börjar ju 16 och slutar 21 så man har ju en fin dag!!!!


Helgen hoppas jag på ledigt!!!! Jag har fått så onbt i min vänstra hand.... antagligen av all vedtravning men men jag hoppas på vila i helgen!!!

Sedan var det visst räkfrossa den 26 och då funderar jag starkt på att dra med mig damen på vättgränd för en helkväll utan barn!!!!!


Nu ska jag ta och natta mig själv eller iallafall lägga mig på soffan.....


Ha det gott

Kramiz anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 januari 2010 22:19

Här är nya adressen http://blogg.passagen.se/wertsi/

Av Anna - 15 januari 2010 21:43

Ja hej igen!!!   Idag har jag och mikaela haft en mysig soffdag! Hon har varit ganska krasslig de senaste dagarna och fått vila upp sig så idag var febern bortblåst och luftrören lät bättre! Alexandra hade bestämt sig för att sova hos faster ig...

Av Anna - 11 januari 2010 18:42

Ja då var det ett väldigt långt tag sedan!!! Julen är förbi och när man tittar i almenackan har vi gått in i 2010....   Julen var mysig och tomten hittade även till oss!! Fast man var lite skeptisk till om barnen varit tillräckligt snälla!!! ...

Av Anna - 19 december 2009 21:51

Hej på er allesammans! Idag har jag jobbat mellan 12-21.... Nu har jag äntligen kommit hem!!!   Tankarna är någon helt annan stans ikväll då jag känner med er som förlorat en nära!! Det är hemskt hur det otänkbara en dag händer.....   Nu ...

Av Anna - 18 december 2009 13:05

Nu var det länge sedan igen!!!!     Ja vart ska jag börja......   Helgen den 12-13 december var det storbak här i dulleråsen! Med det menar jag att alla fyra bakade hela helgen! Ja mikaela hon tyckte mest om att smaka av allt.... Smet, De...

Ovido - Quiz & Flashcards