Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Anna - 9 februari 2009 21:51

Hej igen....


Jag tänkte passa på att skriva lite nu när lugnet har kommit...

Barnen sover isamma rum nu så vi får se hur det går.... Kalle har också gått och lagt sig så det är bara jag och lågorna från alla ljusen som är vaken!!!


Jag har tagit reda på en hel del tvätt idag och så när kalle kom hem från jobbet fick jag en släng energi så jag...... Städade frysarna och skafferierna!!!! Är så skönt att det är gjort nu!!!! I skafferiet hittade jag mycket som borde ha hamnat i tunnan för länge sedan!! I frysen hittade jag både saker som var äldre än de borde och en del tomma förpackningar..... Men nu är allt det ett minne blott!!!! Tack och lov!


Jag tänkte jag skullle ta och titta på Deja vou eller vad den heter... den börjar på Tv 1000 om en liten stund.


Jag skulle ju ha gått och lagt mig jag också om jag var smart men jag måste få en stund med bara ro varje dag!!!! Och då är den lämpligaste tiden nu! Alla sover och det är knäpptyst!!!! Tittar jag ut är det hur ljust som helst, Fullmånen är stark inatt så man lär drömma en hel del tok! Jag är en sån mäniska som drömmer efter månen.... Kalle kan ibland bli mörkrädd när jag talar om vad jag drömt!!!Och andra för den delen med!!! Men jag vet att det finns fler i min närhet som drömmer tok oxå så jag är inte själv!!!! Men ibland är dessa MAROR så verkliga så man vaknar upp andfådd och kallsvettig!!! Ursch...


Imorgon är det tisdag den tionde! Det innebär tandis för Alexandra vilket hon troligen helst vill slippa!!!! Jag med för den delen då hon redan vid två tillfällen tidigare gjort klart för mig att hon hatar dessa vitklädda mäniskor som ber henne att gapa!!! Men vi måste ju gå dit iallafall!!! Men hoppas att allt går bra!!!

Sedan ska hon och jag uträtta lite ärenden... Vi ska ju på dop på Lördag så någon present ska vi hitta! Sedan lär det bli en tur på Dollar och förbi pappa kalles jobb innan det blir hemfärd igen för att hämta lilltjejen som får vara hos Farmor under tiden...


Jag hoppas nu att alla vädergudar har hört mina böner och förstår att vi inte vill ha nån mer snö nu!!!! Det är ju plogkanter så att man inte ser ut igenom köksfönstret!!! Sol värme och vårväder låter väl lockande!!!! Inte sant????

Tänk att ta en kaffekopp och gå ut och sätta sig i vårsolen och känna strålarna värma upp hela kroppen!!!! Mmmmm vad jag längtar!!!


Nu är det nog dags att runda av dagen här på bloggen!!!

Jag hoppas att alla ni som läser tycker om min blogg!!!!


Ha nu en fortsatt trevlig vecka alla ni!!!!


Kramiz anna

Av Anna - 9 februari 2009 19:48

ja till middag blev det pytt i panna!!! efterrätt blev marängsviss!!!


sedan har jag fixat sopor.... det är sopdag imorgon....


nu sover Alexandra sedan en stund tillbaka!!! i sin egen säng!!!! får se hur natten går!!

nu ska vi ta och göra lite kvällsfika!!!!


ha det gott


kramiz anna

Av Anna - 9 februari 2009 10:56

Idag känns det som om det blir en bra dag!!!!!! Varför undrar ni nog!!!!

JO för att det har slutat och snöat, 10grader kallt och strålande sol!!!!!!!


Det känns att vi behöver lite sol och kunna vara ute litegrann!!!!!

Sedan blåser det lite lätt så det kanske blir lite mildare oxå!!!!!

Alexandra har sovit gott och hela natten så inatt ska jag prova att hon får sova i sin säng ...... Önska mig lycka till!!!!

Igårkväll gjorde vi en marängsviss och mumsade på vilket var mycket gott!!! Alexandra var inte så intreserad av den så hon tog en "sapanin" istället!!!!! Hon är smart som tycker mer om frukt än glass!!!!


Imorgon ska vi till Folktandvården med Alexandra...... Hon som redan hatar tandläkare!!!!!Ja vi får se hur det går...... Mikaela ska få vara hos farmor medans vi åker till tandis!!! Då jag säkerligen behöver alla armar till att få med Alexandra dit in!!!!


Nu ska jag ta och kolla om Mikaela har slagit upp de blå ögoneen..... Alexandra är i full fart med att försöka skala en sapanin.....


Ha dt gott


Kramiz anna

Ovido - Quiz & Flashcards