Alla inlägg under februari 2009

Av Anna - 7 februari 2009 18:57

Hej igen!!!!


Tror bannemig att det kommit 3dm här sedan igår!!!

Nu är jag sjukt less på snö, kyla och isiga vindrutor på bilen!!!!!

Jag och barnen tog en sväng förbi farmor på eftermiddagen där det var nybakta vaniljbullar till kaffet.... Så gott!!!!

Det blev också en sväng in till vättgränd innan jag bestämde mig för att parkera bilen under resten av dagen!!!!!

Det är så att plogbilen var här tidigt imorse men på eftermiddagen såg det ut som om han ännu inte hade kommit!!!! Det har grissnöat här idag med andra ord!!!! Våran bil är världens sämsta vinterbil så därför valde jag att parkera den på våran gård innan det blev ännumer snö att försöka ta sig fram i!!!!


Jag och barnen, eller jag och Alexandra ska bänka oss framför Melodifestivalen ikväll!!! Mikaela ligger i sin säng och sover sedan en liten stund!!!! Det blir Tjejkväll ikväll med snacks och cola!!!!

Ja nu undrar ni nog vart gubben håller hus!!!!!!

Han är på middag etc hos en arbetskamrat ikväll, denne arbetskamrat hade bjudit hela sitt jobb tror jag... Kalle och två till från våran by samåkte och kommer väl hem någon gång inatt skulle jag tro!!!!


Sen har vi faktiskt smaskat på en varsin semla jag och Alexandra!!!!! Gott men det är väl inte så bra för figuren..... Men den har jag aldrig brytt mig i förut så varför börja nu....!!!!!


Hoppas att ni alla får en bra lördagkväll!!!! Nu ska jag bara mojsa med min lilla prinsessa i soffan!!!! Elda lite ljus ska vi oxå göra förståss!!!!!


Kramiz anna

Av Anna - 6 februari 2009 18:30

Hej


Natten hade gått bra för Alexandra!!!

Efter hämtning på vättgränd blev det en tur till dagis så att Alexandra fick se fröknarna och barnen.... Hon ska börja igen den 16:de har jag bestämt.... För att hon ska ha kommit in i det tills Mikaela ska skolas in imitten av mars!!! Men som det verkade ville båda barnen stanna där.... Mikaela högg in på leksakerna direkt!!!! Låter lovande till inskolningen, inte sant!!!!!


Idag blev det lasange till middag!!! Gott

Sedan åkte jag och Alexandra på badhuset och badade en stund, bastade och duscha...Skönt!!!!


Nu har kalle åkt med Alexandra till coop för att handla till mig som är pyroman...Hi Hi Värmeljusen var slut!!!!


Nu ska jag se vad Mikaela pysslar med....


Ha det gott


Kramiz anna

Av Anna - 6 februari 2009 09:40

Ja hej och god morgon!!!!


Inatt har jag sovit jätte kasst!!!! Men det brukar vara så när inte alla familjemedlemmar är hemma.... Då ligger jag och vänder och vrider på mig!!!

Ja Alexandra sov hos faster inatt, mikaela har sovit sedan halv 8 igår och sover än!!!


Idag blir det nog en mycket lugn dag!!!! Vi ska hämta Alexandra och sedan ta en sväng förbi farmor tror jag...... Sedan ska vi åka hem igen om vi inte stannar till på dagis då förståss så Alexandra får hälsa på lite....


Jag ska ta och äta lite frukost nu innan jag ska ta tag idagen!!!
Det är ju tydligen fredag idag och jag vet inte vad som händer i helgen......????? Jaja vi får se vad som händer och fötter....


Ha det gott


Kramiz anna

Av Anna - 5 februari 2009 18:14

Hej igen....


Nu har britta hämtat Alexandra och kalle och jag hämtade mat från Gustavs idag!!!

Kvällen ser lugn ut och jag ser fram imot sängen faktiskt... Känner mig lite sliten....


Nu ska jag ta och parkera mig i soffan!!


Ha en fortsatt trevlig kväll


Kramiz anna

Av Anna - 5 februari 2009 15:02

ja jag har varit tyst nu ett tag beroende på att datan packade ihop!!!!! Men nu tror jag att den ska fungera igen!!!!!


Ett Stort grattis till Nora som fyller år idag!!!!!


Alexandra har klarat två nätter utan SOPPA vilket jag är mycket glad för-!!-!!!--

Inatt sov hon hela natten tills tio i morse!!!! Så jag är bara glad!!!!!


Mikaela sover middag nu och det är väl dags att tänka på maten nu..... Köttfärsås och spagetti tror jag det blir idag!!!


Ha det gott alla


Kramiz anna


Ps nu tror jag dina komentarer fastnat, hoppas att allt är bra med er!!!!!


Av Anna - 3 februari 2009 10:36

God förmiddag!!!!


Termometern visar -20 även idag, så en brasa i köksspisen är inte helt fel!!!! Barnen är vakna och idag ska vi bara ta det lungt!

Kanske blir det en tur till vättgränd för en kopp kaffe! Kalle skulle göra mat idag oxå vilket jag är glad över!!! Det blir brunabönor,korv,fläsk... Kan vara gott,  men det innebär att jag måste vara associal imorgon......!!!


Nu är pluttan sur hör jag så det är väl bäst att rycka in!!!!

Ha det gott

Kramiz anna

Av Anna - 2 februari 2009 21:08

Hej hopp...


Nu känns det att Alexandra är i toppform igen!!!! Mamma anna känner sig sliten ..... Kalle fick ta nattningen med henne idag vilket jag är tacksam över!!!

Jag och mikaela har passat på att bara mysa vi två i soffan vilket var mycket mysigt!!!! Sällan jag får den mysiga stunden med henne då Alexandra vill ha mamma hos sig när nattning ska ske....


Imorgon ska jag börja med lite fastare rutiner!!!!! Barnen ska i säng så att vi kan få koppla av lite innan vi ska nanna oxå...

Idag blev det inget bak utan bara tvätt......

Är så less den men det är ju ett måste och ska man hinna ikapp (vilket man aldrig gör ) med högen ......


Nu är det dags att sumera dagen och få mikaela att somna så jag kan lägga mig oxå itid denna kväll!!! Kalle är redan på plats eftersom Alexandra sover nu.....

Men jag är en kväll/nattuggla så jag måste kämpa för att somna..... Men det är väl dags att man vänjer sig vid att komma isäng itid, man känner att det behövs på mornarna....


ha det gott


Kramiz anna

-20

Av Anna - 2 februari 2009 11:14

 Hej igen!!!!


Måndag idag vilket betyder ny vecka....

Dem bara rullar förbi tycker jag!!!!

Det är fortfarande svinkallt och det ska tydligen hålla i sig tills onsdag-torsdag......BLÄÄÄ


Idag blir det eldning för hela slanten......

Kanske något bak av kaka om orken visar sig.....

Annars har jag ju tvättat en maskin så nåt nyttigt blev gjort idag iallafall....


Nu ska jag ta och kolla vad trollen gör...


Ha en fortsatt trevlig måndag!!!!


Kramiz anna

Ovido - Quiz & Flashcards